شبکه های اجتماعی و فیلترینگ
معلم آزادگی

به نام خدا

یکی از داغ ترین موضوعات مورد بحث جامعه شبکه های اجتماعی است و موضوع داغ تر از آن فیلتر شدن یا نشدن این شبکه هاست.

آیا فیلتر شدن این شبکه ها راه مناسبی است برای جلوگیری از بازگو شدن مطالب ضد ارزشی؟

آیا تجربه های قبلی  فیلترینگ ما رو به نتیجه ی دلخواه رسانده؟

اینطور به نظر میرسد که تجربه های قبلی فیلترینگ گاها نه تنها نتیجه مثبت نداشته است بلکه اثراتی منفی برجای گذاشته.اما باز به جای بررسی مشکل و پیدا کردن راه حل مناسبی برای حل شدن این مشکلات ساده ترین راه و بدترین راه ممکن انتخاب می شود که همان فیلترینگ است.

شبکه های اجتماعی می تواند به عنوان یک وسیله ارتباط جمعی کمک حال مردم جوامع امروزی باشند.اما میبینیم که آسیبهایی را به همرا ه خود دارند.حال برای جلوگیری از همه گیر شدن و خنثی کردن اثرات مخرب این آسیب ها چکار باید کرد؟

آیا نمی شود با ایجاد یک موج تبلیغی با این آسیبها مقابله کرد؟

و از همه مهمتر آیا ما نمی توانیم با ایجاد یک شبکه اجتماعی داخلی با حفظ ارزشهای ایرانی اسلامی هم مردم را از شبکه های اجتماعی خارجی جدا کرد و هم از استفاده از این فن آوری نو محروم نکرد؟

همه این مشکلات و ناهنجاری ها با برنامه ریزی دقیق مسئولین و با همت مردم حل شدنی است.اما شاهد آن هستیم که تنها مدافع هستیم و دربرابر حملات سهمگین دشمن دفاع می کنیم.امروز دیگر زمان ، زمان دفاع نیست .امروز وقت آن است تا برای گسترش فرهنگ اسلامی و همچنین فرهنگ اصیل و چندین هزار ساله ایرانی به فرهنگ های فاسد غربی وارد شد و با صدایی رسا تفکر ایرانی اسلامی را فریاد زد .

کج فکری و انحراف فکری مسئولین فرهنگی کشور در چند سال اخیر سبب بروز مشکلاتی شده است که این مشکلات در فضاهای مجازی دوچندان است اما راه مقابله با این مشکلات فیلترنگ نیست.مسئولین فرهنگی کشور از مدارس فاصله گرفته اند و برای دانش آموزان برنامه ای ندارند که سبب شده  است تا دانش آموزان دچار سرگردانی فرهنگی شوند و همین موضوع یکی از مهم ترین دلایل انحرافات فرهنگی جامعه است که در شبکه های اجتماعی به صورت پر رنگ تر قابل مشاهده است.

حال آیا بهتر نیست به جای محدود کردن و فیلترینگ با سرمایه گذاری در فرهنگ عمومی جامعه علی الخصوص مدارس و باایجاد فرهنگی اصیل که پایه و اساس آن را ارزشهای ایرانی اسلامی تشکیل داده است با این تهاجمات مقابله کرد و از سوی دیگر با برنامه ریزی دقیق از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده کرد و به فرهنگهای دیگر جوامع نفوذ کرد و به تبلیغ فرهنگ خودی پرداخت؟

یاعلی

سجاد اشتری

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1393برچسب:شبکه های اجتماعی,فیلترینگ,فرهنگ سازی,, :: 22:2 :: توسط : سجاد اشتری

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معلم آزادگی و آدرس sajjadashtari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته تا پس از تایید نمایش داده شود.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 4981
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1